9/5/08

Motor: Toni Elías

Toni Elías

Toni Elías Justícia, nascut a Manresa el 26 de març de 1983, és fill d’una família d’autèntics entusiastes de la moto.

El seu avi, Toni, va inculcar la filosofia de les dues rodes als seus descendents, i els seus dos fills Toni, el pare del pilot, i Jordi, van ser els ‘reis’ del motocross nacional durant anys. Toni Elías pare va aconseguir 11 títols de campió d’Espanya de motocross.

La família Elías regeix un concessionari oficial Yamaha a Manresa, que es va convertir en el pati de jocs del jove Toni. La moto ha estat un referent constant a la seva vida i més des de que als set anys va tenir la seva primera ‘pocket bike’. Després d’un fugaç pas pel motocross, aviat va descobrir la seva autèntica passió: l’asfalt i per aquell temps, les minimotos. A partir d’aquell moment, amb només nou anys, Toni Elías va començar els seus primers passos en el món de les carreres, assolint els seus primers èxits.

Ja fa nou anys que va quedar 3er d’Espanya en el Campionat Nacional de 125cc. i en la seva trajectoria tots recordem la seva primera victòria en el 2006, a MotoGP, en una inoblidable carrera a Estoril (Portugal) en front Valentino Rossi.

Aquest any 2008 comença un nou repte, en un nou equip. Sort.

Recentment has canviat d’equip, ara ets a Alice Team amb una Ducati. Què tal el canvi?

M’estic adaptant a la moto. Crec que ara disposo de millor motor i també és superior electrònicament, però el que espero per aquest 2008 és salut, estar al 100% i evidentment guanyar. No m’agrada perdre.

Vas començar el 1999. Ja fa 9 anys que voltes pels circuits internacionals, quines expectatives tens per aquesta temporada?

Han estat 9 anys molt intensos. He après moltíssim i l’única cosa que desitjo és no tenir lesions. Aquests últims anys n’he tingut moltes i no m’han permès preparar-me bé les carreres..

Una curiositat, com és que no et vas dedicar al motocross com el teu pare?

Realment no va ser una qüestió d’agradar o no, la veritat és que era molt dolent (rialles). No se’m donava gens bé. Jo em vaig decantar més per l’asfalt tal com va fer el meu avi.

Per què duus el 24 a la moto?

És el meu número de la sort. Per a mi és màgic.

El 26 de març passat vas fer 25 anys. Quan bufis les espelmes, quin desig, que ens puguis explicar, demanaràs?

Desitjaria fer una bona recuperació perquè la temporada és molt dura i espero que aquest any tot sigui més fàcil. La recuperació de l’espatlla està en la seva recta final, gràcies al meu fisio Ricard Huélamo que em tracta molt bé.

Ricard Huélamo és un dels més prestigiosos fisioterapeutes esportius a nivell mundial. Entre els seus clients podem destacar a Zinedine Zidane o Juan Pablo Montoya.

Com a manresà, què opines de Manresa?

És la millor ciutat del món. Me l’estimo, m’agrada Manresa en tots els sentits. Per poc que pugui no m’en mouré mai.

TEST. Respon el primer que et passi pel cap.

Circuit especial: Jerez.

Plat preferit: macarrons.

Color: groc fluorescent.

Mar o muntanya: mar.

Ciutat: a part de Manresa, Sidney.

Llibre preferit: Éxito de Robin S. Sharma.

Música: a totes hores, pop, rock, música electrònica.

L’entrevista va ser realitzada telefònicament mentre en Toni es disposava a començar la rehabilitació de la recent operació.

Agraïm en Toni que en aquests moments tan difícils ens concedís l’entrevista. Aprofitem l’avinentesa per felicitar l’aniversari al nostre pilot. 25 anys. I també per ser una de les referències esportives de la nostra ciutat.


No hay comentarios: